środa, 16 lutego 2011

na początek informacje podstawowe ..

10 lat temu Egipt stał się moją wielką pasją i namiętnością, a od 8 lat regularnie raz bądź dwa razy w roku staram się odwiedzać ten mój mały raj na ziemi. 
Wielu ludziom z mojego otoczenia bardzo trudno zrozumieć, że nie potrafię bez niego żyć.
Uwielbiam podmuch suchego i gorącego wiatru, pierwszy krok na rozgrzanym do granic możliwości asfalcie, modlitwę muezina, szum aut i trąbienie klaksonów...

Tak, więc salam alejkum moi drodzy – rozpocznijmy naszą wspólną przygodę!


EGIPT
Pełna nazwa: Arabska Republika Egiptu
Stolica: Kair
Głowa Państwa: w chwili obecnej Przewodniczący Najwyższej Rady Sił Zbrojnych Mohamed Hussein Tantawi (wcześniej: Prezydent Hosni Mubarak)
Hymn: Bilady, Bilady, Bilady  - Moja Ojczyzno, Moja Ojczyzno, Moja Ojczyzno - http://www2.sis.gov.eg/Video/land&people/national.mid
Flaga: flaga wyzwolenia Arabów, 
na środku widnieje złoty orzeł Saladyna, proporcje 2:3
Religia dominująca: Islam
Strefa czasowa: UTC +2 – zima
UTC+3 – lato
Kod telefoniczny: +20
Egipskie kurorty: Hurghada, Sharm el-Sheikh, Marsa Alam, El Gouna
Znane egipskie miasta: Kair, Aleksandria, Suez, Ismailia, Luksor
Waluta: funt egipski – ok.50 gr.
Wiza: płatna obowiązkowo po przylocie na granicy 15$ (czasem 18$)
(turyści przebywający tylko na Półwyspie Synaj zwolnieni są z zakupu wizy i otrzymują wtedy pieczątkę z napisem "Sinai only")
Czas przelotu z Polski (KTW) do Egiptu (HRG): ok. 4,5h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz